Papa en mama op Malta! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Iris Rovers - WaarBenJij.nu Papa en mama op Malta! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Iris Rovers - WaarBenJij.nu

Papa en mama op Malta!

Door: Iris Rovers

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Oktober 2018 | Malta, Sliema

Vandaag ben ik hier precies 2 maanden, bijna op de helft dus!

Afgelopen dagen waren echt top, ik heb het zo naar m’n zin gehad met iedereen die hier op bezoek is geweest.
Aangezien ik jullie hier nu alles over ga vertellen, wordt dit een lange blog!

Allereerst kwamen natuurlijk papa, mama, Patrick, Ilse en Jelte.
Ik ben ze donderdagavond op het vliegveld op gaan halen, wat was ik blij dat ik ze weer zag!
Ze hadden en late vlucht en waren pas om half 12 ’s avonds op het vliegveld.
We zijn daarna dus nog even wat gaan drinken en snel gaan slapen.
Vrijdag was ik vrij, ik heb iedereen toen eerst mijn appartement laten zien, daarna zijn we naar hun appartement gegaan en hebben we boodschappen gedaan.
Ook op zaterdag was ik vrij en aangezien ik nu de hele week bij hun sliep, hadden we de volle dag.
We zijn naar Valletta geweest en hebben daarna lekker film gekeken.

Het weer was helaas niet super.
Het was tussen de 20 en de 25 graden met af en toe wat regen, dat is wel jammer, maar goed met z’n alle een film kijken is ook leuk!
Zondag hebben we een lekker rustig dagje gehad, we zijn wezen shoppen in het winkelcentrum en toen was het wachten tot Rens, Sara en Sven kwamen.
Ook zij hadden een late vlucht en zouden rond half 12 bij ons zijn.
Toen ze er waren was ik helemaal blij, eindelijk kon ik ze weer knuffelen (en irriteren :P)

Helaas is het op stage druk en moest ik dus gewoon komen werken.
Iedereen was wel vort benieuwd naar mijn stage, dus kwamen ze maandag langs.
Mijn collega’s hier wist niet wat ze overkwam toen iedereen binnenkwam.
Volgens mij hadden ze het nog nooit zo druk gezien hier in de winkel.

Op woensdag kon ik gelukkig een dagje vrij nemen, we hebben toen de boot naar Gozo, Comino en de Blue Lagoon gepakt.
Op de boot richting Gozo kon je een kaartje kopen om in een speedboot door de grotten van Crystal Lagoon te gaan, dit hebben we dan ook gedaan en samen met Patrick, Ilse, Rens en Sara zijn we met deze speedboot meegegaan.
Nou ik kan je een ding vertellen, we hebben ons kapot gelachen.
De grotten (ookal zijn we maar 1 grot echt ingegaan) waren super mooi om te zien.
Ook de Blue Lagoon zelf blijft prachtig. Dat water, wauw!

Op de boottocht terug hebben we daarin tegen iets minder hard gelachen, het weer was omgeslagen en de zee was erg wild geworden.
We waren bijna allemaal wel ziek of misslijk van die tocht, maar ook dat hebben we weer overleefd!

Donderdagavond kwamen Pleun en Iris aan op Malta.
Iris is de beste vriendin van Manon en toevallig zitten zij bij elkaar in de klas, dus konden ze samen hierheen komen.
Ook zij hadden de late vlucht hierheen en na wat vertraging waren ze rond half 1 bij ons appartement.
Na nog even lekker gekletst te hebben zijn we gaan slapen, ik had vrijdag namelijk van 9 tot 1 stage zodat ik papa, mama en de rest naar het vliegveld kon brengen.

Na mijn stage vrijdag ben ik dus naar hen toegegaan en hebben we nog even lekker geluncht met z’n alle.
Om 2 uur was de taxi er om naar het vliegveld te gaan, daar hebben we nog wat gedronken en toen was het echt tijd om afscheid te nemen.
Waarom is hier afscheid nemen zoveel moeilijker dan in Nederland?
Maar goed, ze kunnen hier ook niet blijven wonen he.
Zij gingen door de douane en ik ging terug naar mijn vriendinnen om even wat afleiding te zoeken.
Die zaten lekker op een terrasje in Sliema, daar heb ik dus wat mee gedronken en toen hebben we nog een rondje Sliema gedaan om wat leuke foto’s te maken samen.

Zaterdag heb ik eerst weer van 9 tot 1u stage gelopen.
Daarna zijn we naar Mdina gegaan, super mooi dorpje, je hebt het alleen zo snel gezien.
Mdina is niet heel groot, maar iedereen wil daar heen om een foto te maken voor de bekende blauwe deur met paarse bloemen.
Dit hebben we dus gedaan, daarna zijn we naar Valletta gedaan, hebben we daar wat rondgelopen en hebben daar een lekker hapje gegeten.

’s Avonds zijn we uitgegaan, een paar uurtjes geslapen, daarna moesten Pleun en Iris alweer het vliegtuig in.
Om 9u hadden ze de taxi naar het vliegveld, we hebben ze dus uitgezwaaid en zijn daarna snel weer verder gaan slapen.
Ook de rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan dan lekker film kijken.

En dan is het alweer maandag 22 oktober 2018, 2 maanden Malta zitten er alweer op.
Ik heb al zoveel leuke dingen gedaan en mee mogen maken, veel nieuwe vrienden gemaakt, ontzettend leuke bezoekjes gehad en veel lieve appjes en kaartjes mogen ontvangen!

Iris

  • 23 Oktober 2018 - 05:53

    Esther:

    Nou wat een leuk verhaaltje weer. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad ondanks de terugweg van de boottocht. Nou op naar de volgend helft van je stage succes nog Iris en veel plezier nog
    groetjes fam verkuijlen

  • 23 Oktober 2018 - 17:03

    Zus En Han Zwanenberg:

    Dat was weer een mooi en leuk verhaal. We zijn blij dat het goed met je gaat. Je bent aan de 2e helft van je stage op Malta begonnen.We hopen dat je het goed kunt afronden en wachten alweer op je volgend blog. Groetjes en een dikke kus van Oma en Opa.

  • 24 Oktober 2018 - 09:11

    Oma:

    Het is weer een mooi verhaal en fijn dat je genoten hebt van de vakantie gangers nu op naar de tweede helft van je stage ik kijk uit naar je volgende ver haal een dikke kus. Groetjes Oma

  • 24 Oktober 2018 - 12:09

    Jean En Henk:

    Wat een leuk verhaal en wat fijn dat je er van hebt genoten
    nog even je stage af werken en zien wij je weer
    geniet nog van de momenten daar

    gr Henk en Jean

  • 28 Oktober 2018 - 16:26

    Marieke:

    Wat een leuk verhaal weer en wat een top week. Geniet er nog maar lekker van na! Lisa gaat bijna weer naar bed.... lekker slapen met Flamingo Light

Tags: malta, stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Malta

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2019

Laatste stagedag

19 December 2018

Laatste weken!

30 November 2018

100 DAGEN MALTA!

15 November 2018

Fleur op Malta!

07 November 2018

Winter
Iris

Samen met Manon ga ik 5 maanden stage lopen op Malta. Op deze manier kan iedereen, die wil, ons volgen tijdens dit avontuur.

Actief sinds 20 Aug. 2018
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 9917

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2018 - 30 Januari 2019

Malta

Landen bezocht: