Notte Bianca - Reisverslag uit Sliema, Malta van Iris Rovers - WaarBenJij.nu Notte Bianca - Reisverslag uit Sliema, Malta van Iris Rovers - WaarBenJij.nu

Notte Bianca

Door: Iris Rovers

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 Oktober 2018 | Malta, Sliema

De laatste keer dat ik had geschreven waren opa en oma hier.
Wat was dat een leuke week met z´n drieën!
Zaterdag hadden we nog een citysightseeing tour gedaan met een tussenstop in Mdina en toen was het echt tijd om afscheid te nemen, maar nu voor iets langer.
De vorige keer dat ik afscheid van ze nam was dat maar voor een maandje, nu was het voor 3,5e maand.
Manon’s moeder was hier ook voor een lang weekend en ook zij vertrok zondagochtend weer terug naar huis.
Je kunt je dus wel voorstellen dat wij zondag niet echt zin hadden om iets te ondernemen.

Ik weet nog zo goed het moment dat ik tegen iedereen zei dat ik stage wilde gaan lopen in het buitenland. De meeste dachten, ja dat zal wel, dat idee waait wel weer over.
Maar niks is minder waar.
Ondertussen ben ik alweer 7 weken hier op Malta.
Ik heb al zoveel leuk dingen gedaan, en ookal heb ik wat dagen gehad waarop het minder ging, ik ben nog steeds heel blij dat ik dit avontuur ben aangegaan!

Vorige week was een mindere week, ook dat mogen jullie gerust weten.
Stage viel tegen, we zijn nu al zo lang bezig met die hotelkamers, dat ik er wel vort klaar mee ben.
Daarnaast brengt de verbouwing van de winkel veel stress met zich mee.
Ook dat maakte de sfeer deze week niet veel beter.
De hotelkamers zijn nu gelukkig voor een heel eind afgerond. Alleen de bar nog, hopen dat dat wat sneller gaat!

Verder heb ik samen met Michele besloten dat ik voortaan ook op zaterdagochtend werk.
Ik had gevraagd of ik een ochtend extra mocht werken, zodat ik wat meer te doen had en iets eerder naar huis kan, want jeetje wat mis ik jullie!
Gelukkig heb ik dan nog altijd mijn lieve vriendinnetjes thuis die me (via videobellen) gewoon mee uiteten nemen! Love you guys!!
Michele vroeg dus of ik dan zaterdagochtend kan werken, dan komen ze handen tekort.
Nou, geen probleem!
Op zaterdag doen we toch vaak niks tot een uur of 2/3 dus zoveel vrije tijd mis ik niet.

Maar we hebben ook zeker nog wat leuks gedaan!
Zaterdag (6-10) was het festival Notte Bianca (White Night) in Valletta.
Dit is een festival wat je (qua activiteiten) een beetje kunt vergelijken met koningsdag.
Overal op straat heb je kraampjes met mensen die dingen maken/verkopen.
Je vindt door heel Valletta acts en er is 1 groot plein waar een podium staat en acts komen optreden.
Één groot feest dus!

Morgen (11-10) komen papa en mama! YES, eindelijk!
Ook Patrick, Ilse en Jelte komen gezellig mee vakantie vieren.
Rens, Sara en Sven komen zondag na, die konden geen vrij krijgen op werk voor vrijdag en natuurlijk kunnen ze ook het voetballen/korfballen niet missen.

Dit wordt dus een super leuke week!
Ik hoop dat het weer een beetje mee zal werken, maar helaas zien de voorspellingen er nog niet zo mooi uit..

Iris

  • 10 Oktober 2018 - 10:23

    Wilma Van Alebeek:

    Hoi Iris,

    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Heel veel plezier de komende week met jullie pap en mam en iedereen die je komt opzoeken.
    En ik wens je nog heel veel plezier en succes voor de komende tijd.
    Ook wij missen je bij appie.
    Groetjes uit het warme Nederland

  • 10 Oktober 2018 - 14:32

    Esther Verkuijlen:

    Heel veel plezier aankomende week samen met jullie mam pap rens sara patrick ilse sven en jelte
    lekker genieten met zijn allen.
    gr Esther en de rest van de fam

  • 10 Oktober 2018 - 14:57

    Han Zwanenberg En Zus Zwanenberg:

    Lieve Iris. Wat heb je weer een mooi verslag gemaakt. We zien het allemaal voor ons. Doe goed je best bij de verbouwing van de winkel dan vliegt de tijd voorbij. Ook veel plezier komende week met mama en papa Rens en Sara en de Fam Verhoeven. Al is het weer niet zo best jullie kunnen het toch wel gezellig hebben.Een dikke kus en
    Groetjes Oma en Opa Zwanenberg.

  • 10 Oktober 2018 - 18:37

    Oma :

    Hoi Iris wat leuk dat we jou kunnen volgen al ben je ver van huis en fijn dat je druk gaat krijgen dan is tijd vlug voorbij ..Aan komende week veel plezier met PAPA en mama RENS en SARA dat wordt genieten een knuffel groetjes oma

  • 10 Oktober 2018 - 20:07

    Manon:

    Hey! Wat gezellig om al die verslagen zo te lezen. Leuk te lezen dat je het naar je zin heb. Wel 'n beetje hopen dat de opdrachten iets meer vaart gaan krijgen! Maar geniet er maar goed van. Dit is een mooie ervaring om op terug te kijken. En vooral komende week heeeel veel plezier!! Maar dat zal vast wel goedkomen, ookal zit 't weer dan misschien niet helemaal mee.
    Groetjes van M&M&M&M&T : )

  • 15 Oktober 2018 - 06:26

    Marieke:

    Hoi Iris, deze week gaat TOP worden! Ik stuur wat zon naar je toe! Have FUN! Marieke
    Knuffels van Robin en Lisa xxx

Tags: Malta, Stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Malta

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2019

Laatste stagedag

19 December 2018

Laatste weken!

30 November 2018

100 DAGEN MALTA!

15 November 2018

Fleur op Malta!

07 November 2018

Winter
Iris

Samen met Manon ga ik 5 maanden stage lopen op Malta. Op deze manier kan iedereen, die wil, ons volgen tijdens dit avontuur.

Actief sinds 20 Aug. 2018
Verslag gelezen: 837
Totaal aantal bezoekers 9891

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2018 - 30 Januari 2019

Malta

Landen bezocht: